Gundam 00

Introduksi gundam 00

Pada tahun 2307 dimana sumber fosil telah habis digunakan...manusia telah mendapat idea dengan mendapatkan sumebr tenaga baru dalam kuantiti yang besar iaitu tenaga suria. Sistem janaan tenaga ini telah dihubungkan dengan tiga orbit besar dan mempunyai lif. Wujudnya sistem janaan ini hanya boleh dimanfaatkan oleh segelintir kuasa besar dan sekutunya manakal yang lain jeles gilerlah.

3 kuasa besar yang punya hak terhadap sistem tenaga tersebut adalah dari blok Union..Amerika Syarikat. blok Reformasi Human League yang dipimpin oleh China, Russia dan india dan blok EU yang dipimpin oleh Eropah.

Masing-masing telah cuba mengekalkan prestij dan mempunyai egois tersendiri. maka tak hairanlah konflik masih berlaku hingga ke abad ke-24.

Dalam dunia yang caca merba dan tidak menentu, sebuah pertubuhan swasta telah muncul..dengan misi menghapuskan peperangan melalui angkatan bersenjata. Pertubuhan ini dikenali sebagai Calestial Being dan mampunyai robot Gundam. Dengan mengunakan mobile suit ini..mereka mula campur tangan dalam tindakan perang yang dicetuskan oleh manusia di bumi.



0 comments:

Post a Comment