Gundam 00 Season 2

4 tahun selepas pertempuran antara Claetial Being dan pasukan UN (bumi) satu persepakatan di bumi telah membentuk satu league yang diberi nama Earth Sphere Federation telah bekerjasama dengan Pasukan A-Law. Oleh kerana pasukan A-Law adalah antara yang terkuat dan dilengkapi dengan robot-robot termoden maka merek telah menggalas tanggungjawab untuk menghapuskan saki baki pengganas di bumi.

AKibat kuasa yang diberikan kepada A-Law lama-kelamaan mereka naik tocang dan mula menyalahgunakan kuasa dengan mencipta doktrin, menyebarkan ideologi serta menindas semua pihak sewenang-wenangnya.

Saji Crossroad..telah menjadi jurutera di stesen janakuasa seperti yang telah dijanjikan oleh beliau terhadap aweknya iaitu Louise Halevy. Malangnya Saji tak tau rupa-rupanya Louise telah terlibat dalam reformasi kerajaan persekutuan sebagai juruterbang mobile suit selama 4 tahun.

Sementara itu, Setsuna yang terselamat dari pertempuran dengan Graham Aker 4 tahun lepas cuba berhadapan dengan A-Law secara bersendiri namun tida terdaya kerana Mobile Suit A-Law lebih moden dan lebih power sedangkan Mobile Suit Setsuna (Gundam Exia) sudah ketinggalan zaman.

Dalam pertempuran awal di musim ke2..Setsuna telah diselamatkan oleh Tiera Erde yang mengemudikan Gundam Seravee.

Dengan menggabungkan GN Drive dari Exia dan 0, jurutera Aeolia telah mencipta satu enjin yang lebih power dan mantop yang dikenali sebagai Twin GN drive..yang dipasang pasa Gundam 00. Gundam ini telah
di amanahkan kepada Setsuna.

Sementara itu untuk mengisi tempat juruterbang kedua Lockon Stratus yang telah mampus, Pihak Calestial Being telah menjemput saudara kembar Lockon untuk mengemudi Gundam Cherudim.


Apabila melihat Calestial Being sudah mula berkonflik dengan A-Law..pihak ketiga mula membuat semak dn menyibuk..(ahli mesyuarat tingkap hahah) dengan menggelarkan diri depa sebagai Innovator. Pihak ketiga ini terdiri daripada Alejandro Corner, bekas penolong Ribbon Almark. Mereke mempunyai matlamat dan misinya tersendiri iaitu menyatupadukan manusia melalui Calestial Being dan memajukan umat manusia dalam menjalani inovasi trans-mutan.

Haa itu jer yang aku tau..kalau ada tambahan tolong kc tau ek.

0 comments:

Post a Comment